Descrierea produsului

Jocul reprezinta o cursa distractiva, in care jucatorii avanseaza in functie de culorile aparute pe zar.

6 masinute de curse se afla la start, pregatite pentru marea cursa. Insa numai jucatorul care nimereste culorile potrivite si face cele mai destepte combinatii va ajunge primul.

Jocul incurajeaza gandirea strategica.

Material: lemn

Tip de joc: curse, joc cu zaruri

Numar de jucatori: 2-6 persoane

Durata jocului: 10-15 minute

Contine: 6 masinute de cursa, 6 zaruri colorate, 1 tabla de joc, 1 set de instructiuni

Recomandare de varsta: 5-99 ani

AVERTISMENT! Nerecomandat copiilor sub 3 ani. Contine piese mici, ce pot fi inghitite si pot duce la sufocare.

Fabricat in Germania

 

INSTRUCTIUNI

Un joc cu curse ce incurajeaza gandirea tactica, pentru 2-6 jucatori cu varste intre 5 si 99 ani.

Autor: Jürgen P. K. Grunau

Ilustratii: Haralds Klavinius

Durata jocului: aproximativ 10-15 minute

 

Sase masini de curse stau la start, pregatite pentru marea cursa. Insa numai jucatorul care nimereste culorile potrivite de pe zar si face combinatii destepte va putea sa avanseze rapid.

 

Continut:

6 masinute de curse

6 zaruri colorate

1 tabla de joc

 Set de instructiuni

 

Scopul jocului:

Cine va face combinatii destepte si va folosi cat mai multe culori atunci cand va arunca cu zarul pentru a ajunge primul la finalul cursei?

 

Pregatirea jocului:

Intindeti tabla de joc si asezati-o in mijlocul zonei de joc. Fiecare jucator alege o masina de curse si o pozitioneaza cu fata spre circuit asa cum indica sagetile. Daca sunt mai putin de 6 jucatori, masinutele ramase raman in cutie. Pregateste 6 zaruri colorate. Fiecare zar indica cele 6 culori ale circuitului.

 

Cum se joaca:

Jucati in sensul acelor de ceas.

Cel mai tanar jucator incepe primul. Aruncati toate cele 6 zaruri (le puteti lua in ambele maini).

 

Mutati masina in functie de culorile obtinute. Comparati culorile de pe zaruri cu cele de pe patratele care sunt in fata masinii.

 

Coincid culorile? Sau, mai mult, sunt culori care se potrivesc succesiv?

·         Ganditi-va cu atentie la ordinea in care vreti sa folositi culorile obtinute si mutati masina pe patratelele corespunzatoare. Dupa fiecare mutare, puneti de-o parte zarul folosit.

·         Daca sunteti norocos si rapid puteti muta masina cu pana la 6 patrate!

·         Daca nu puteti folosi anumite culori deoarece nu sunt patrate corespunzatoare in fata masinii atunci tura s-a incheiat si este randul urmatorului jucator sa arunce zarurile.

 

Atentie:

·         De pe punctul de start puteti muta numai pe un patrat albastru sau alb.

·         Puteti muta masina numai inainte.

 

Se aplica urmatoarele regului aditionale:

 

  •          Schimbarea benzii este posibila numai in situatia in care capatul cel mai indepartat al patratului vecin este situat inaintea patratului pe care se afla masina jucatorului (vezi figura pag 8). Chiar si in aceasta situatie sunteti obligat sa mutati masina in sensul inainte.
  •          Nu este permisa intrarea pe patratele obstacol (cele care au desenate un cauciuc).
  •          In timp ce mutati masina este posibil sa treceti peste patrate care au deja alte masini pe ele. Daca mutarea se termina pe un patrat care deja are o masina pe el, aceasta masina este mutata inapoi, pe urmatoarea casuta libera a aceleiasi benzi. Atentie: masina nu poate fi asezata pe un patrat obstacol.
  •           Jucatorii sunt oblicgati sa mute de fiecare data, cat mai departe posibil.

 

 

Finalul jocului:

Cand prima masina a ajuns pe una din cele doua patrate de la finalul traseului se considera ca prima runda este terminata.

Fiecare jucator memoreaza cate zaruri a folosit pentru a muta masina.

·         Daca la finalul rundei este o singura masina in zona de final, jucatorul castiga cursa.

·         Daca la finalul rundei exista mai mult de o masina in zona de final, castigatorul este jucatorul care a folosit cele mai putine zaruri.

 

Variatii ale jocului

Dupa ce o mutare a fost finalizata, masina cu culoarea corespunzatoare celei de pe zar poate fi mutata pe o casuta libera vecina sau pe alta banda.

 

Exemplu:

Masina de curse rosie ii apartine lui Jan.

Zarurile lui arata culorile rosu, rosu, galben, galben, galben si verde.

Pentru aceasta mutare foloseste urmatoarea ordine a culorilor: rosu, galben, rosu, verde. Zarurile ramase nu pot fi folosite.

 

Ultima culoare folosita a fost verde, cu masina ajungand pe o casuta verde. Astfel Nina, a carei masina verde ii apartine, poate muta masina inainte o patrat. 

Joc cu zaruri Haba Monza 5 ani+

Ne pare rau,acest produs nu mai face parte din oferta noastra